Informacja Administratora

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), Dz. U. UE. L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r., dalej RODO informuję:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.6 ust.1 lit.c RODO),
3. jeżeli korzysta Pan/Pani z odnośnika na stronie będącego adresem e-mail placówki to zgadza się Pan/Pani na przetwarzanie danych w celu udzielenia odpowiedzi,
4. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
5. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
6. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
7. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
8. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
9. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
10. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu.
zamknij

PROJEKT EDUKACYJNY EIT FOOD SCHOOL NETWORK "JAK JA JEM" - konkurs cz. 3

Lekcja 3 -  Nabiał. Jaja.

Nasze zajęcia zaczęliśmy od obejrzenia filmu 3 pt. „Podstawy zdrowego odżywiania: nabiał i jajka” oraz omówienia plakatów - 4 „Mleko i produkty mleczne” i 5 „ Jajka”. Wspólnie odpowiadaliśmy na pytania znajdujące się na plakatach. Każdy wymienił swoje ulubione produkty mleczne, ustaliliśmy ile razy dziennie należy jeść produkty mleczne, ile produktów mlecznych i mleka to jedna porcja oraz dlaczego wapń jest tak ważny dla naszego organizmu. Na te i inne pytania znaleźliśmy odpowiedź na lekcji. Na drugie śniadanie każdy uczeń bardzo chętnie wypił porcję mleka.

W drugiej części lekcji rozmawialiśmy o tym, skąd się biorą jajka. Przypomnieliśmy sobie ptaki hodowlane, rozpoznawaliśmy je na zdjęciach i rozmawialiśmy o ich wyglądzie, budowie, trybie życia, pożywieniu. Następnie oglądaliśmy i porównywaliśmy wielkość jaj, które znosi struś, przepiórka i kura. Wszyscy z zaciekawieniem wysłuchali ciekawostek na ich temat np. 1 jajo strusie jest odpowiednikiem 25 jajek kurzych, ma 10 razy grubszą skorupę niż skorupka jajka kurzego i aby rozbić tak grubą skorupę najlepiej użyć wiertarki. Uczniowie dowiedzieli się również, że jaja przepiórcze są zdrowsze niż jaja kurze ze względu na większą zawartość składników odżywczych i są wolne od alergenów. Była to też okazja, aby wspomnieć o jajach kaczych, gęsich i indyczych, które są bardzo rzadko spotykane. Najwięcej czasu poświęciliśmy jajkom kurzym, uczyliśmy się czytać kod na jajku, wymienialiśmy przykładowe posiłki z jajkiem oraz rozmawialiśmy o wartościach odżywczych jakie skrywają jajka, oglądaliśmy film pokazujący, jak zrobić jajko w koszulce. Plakaty umieściliśmy na naszej tablicy, aby przypominały nam jak ważne jest to, aby w naszej diecie był nabiał i jajka.

Na warsztatach kulinarnych postanowiliśmy połączyć i utrwalić wiedzę jaką zdobyliśmy podczas naszych zajęć w oparciu o scenariusze lekcji programu „Jak ja jem?” i  przygotowaliśmy kanapki z pastą jajeczną i warzywami. Każdy uczeń przyniósł do szkoły ugotowane jajko, pokroił, dodał szczypiorek, trochę jogurtu oraz majonezu i przygotował dla siebie pastę jajeczną. Do kanapek wykorzystaliśmy oczywiście pieczywo pełnoziarniste. Nie mogło zabraknąć porcji warzyw. Każdy wybrał swoje ulubione kolorowe warzywa. Wszyscy bardzo się starali, aby ich kanapki pięknie wyglądały, bo jak wiemy „jemy również oczami”. Tak przygotowane kanapki każdy zjadł na drugie śniadanie. Były wyjątkowo smaczne. Warsztaty odbyły się oczywiście z zachowaniem procedur reżimu sanitarnego.

Kolejne nasze zajęcia odbyły się już on-line. W tym dniu uczniowie mieli za zadanie przygotować drugie śniadanie, w którym będzie nabiał lub jajko. Pomysłów było dużo. Uczniowie wykorzystali ulubione sery, jogurty naturalne oraz jajka i połączyli je z warzywami lub owocami. Przerwa śniadaniowa była okazją do pochwalenia się swoją propozycją zdrowego drugiego śniadania. Każdy zjadł własnoręcznie przygotowane śniadanie i aktywnie uczestniczył w kolejnych lekcjach. Na zdjęciach, które przysłali uczniowie możemy zobaczyć jak w tym dniu wyglądało ich śniadanie.