Łatwy tekst
Szkoła Podstawowa nr 2 w Łodzi

O szkole
W Szkole uczą się dzieci z klas 1-3. Uczniowie mogą tu zdobywać wiedzę i umiejętności, a także rozwijać swoje zainteresowania. We wszystkich klasach szkolnych językiem obcym jest angielski. Lekcje w szkole odbywają się na dwie zmiany od godz. 8.00 do 16.20.
Nauka w szkole podstawowej jest obowiązkowa. Szkoła podstawowa nr 2 zapewnia tylko pierwszy etap edukacyjny nazywany edukacją wczesnoszkolną dla uczniów w wieku 7 – 10 lat. Po ukończeniu trzeciej klasy, dzieci całymi klasami przechodzą do szkoły w sąsiedztwie lub rozpoczynają naukę w innej szkole podstawowej.
W szkole mamy:
- Świetlicę (od godz. 7.00 do 17.00)
- Stołówkę z własną kuchnią, która przygotowuje obiady
- Bibliotekę
- Gabinet pedagoga
- Plac zabaw
- Boisko wielofunkcyjne
Zajęcia dodatkowe organizowane w szkole:
- Nauka języka angielskiego
- Zajęcia plastyczne
- Zajęcia w zespole muzycznym „Szafa gra”
- Treningi piłki nożnej
- Treningi karate
- Zajęcia z robotyki
- Zajęcia taneczne
Gdzie znajduje się szkoła:
Budynek szkoły mieści się w Łodzi pod adresem: ul. Sienkiewicza 137/139. Budynek jest niewidoczny od ulicy Sienkiewicza.
Jak dojść do szkoły:
- Od ulicy Sienkiewicza idąc chodnikiem wzdłuż ogrodzenia Pogotowia Ratunkowego (ul. Sienkiewicza 137/141) w kierunku ul. Piotrkowskiej.
- Od ulicy Piotrkowskiej przejściem pod wieżowcem Piotrkowska 204/210.
- Od ulicy Wigury przez parking wieżowca Piotrkowska 204/210, wejście na parking naprzeciwko kamienicy przy Wigury 8.
Jak dojechać samochodem:
Jeśli wpiszesz w nawigację adres ul. Sienkiewicza 137/139, nawigacja nie doprowadzi cię pod budynek szkoły. Znajdziesz się pod budynkiem Pogotowia Ratunkowego.
Żeby dojechać pod budynek szkoły musisz wjechać przez parking wieżowca Piotrkowska 204/210, wjazd na parking naprzeciwko kamienicy przy Wigury 8 (możesz wprowadzić ten adres do nawigacji).

Przejazd przez parking wieżowca na teren szkoły jest dozwolony – należy w budce przy szlabanie zgłosić cel wjazdu. Parkowanie na parkingu wieżowca jest płatne w budce przy szlabanie wjazdu na parking.

Parking przed budynkiem szkoły jest bezpłatny ale bardzo mały (6 -7 samochodów). Nie ma wyznaczonego miejsca parkingowego dla osób niepełnosprawnych.
Wejście do szkoły:
Do budynku szkoły prowadzą dwa wejścia:
Wejście główne od chodnika do Pogotowia Ratunkowego. Wejście jest dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich.

Wejście gospodarcze (dla dostaw towaru) od parkingu przed szkołą. Telefonicznie lub osobiście wchodząc do szkoły przez główne wejście poinformuj o potrzebie otwarcia tych drzwi.

Drzwi główne do szkoły są zamknięte – użyj przycisku domofonu.
Jeśli posiadasz brelok dostępu – użyj go zbliżając go do klawiatury.

Cały parter budynku dostępny jest dla osób na wózkach inwalidzkich, również wejście do sekretariatu szkoły. W budynku nie ma dostępu do toalety dla osób na wózkach.
Do budynku szkoły można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
Sekretariat szkoły:

Sekretariat to miejsce, w którym można zostawić pisma, podania i dokumenty. Tutaj możesz wziąć specjalne druki, które będą potrzebne do załatwienia sprawy w szkole. Sekretariat jest czynny:
Poniedziałek: 10.00 – 16.00
Wtorek: 08.00 – 15.00
Czwartek: 09.00 – 17.00
Piątek: 08.00 – 15.00

Wejdź przez wejście główne, skręć w lewo w korytarz, na końcu po prawej stronie będą drzwi do sekretariatu.
Kontakt z pracownikami szkoły:
- Telefonicznie pod numerami: 42 636 51 44, 42 631 66 31
- Faksem: 42 631 66 35
- E-mailem: kontakt@sp2.elodz.edu.pl
- Przez elektroniczną skrzynkę ePUAP: /sp002_lodz/SkrytkaESP
Pocztą tradycyjną: Szkoła Podstawowa nr 2 90-302 Łódź ul. Sienkiewicza 137/139
