Czy trudno jest upiec naleśniki?
Kolejne zajęcia "Zaprogramuj przyszłość" w klasie 1B wprowadziły uczniów w arkana wiedzy kulinarnej związanej z pieczeniem naleśników! Pierwszy raz ułożyliśmy na macie drogę posługując się kafelkami ze strzałkami!
Podczas zajęć trzeba było wykonać następujące polecenia:
- Wylosuj kod do działania matematycznego z zaczarowanego kapelusza.
- Znajdź na macie działanie, oblicz je i odkryj obrazek.
- Uzupełnij brakującą literę w wylosowanym wyrazie.
- Odczytaj zakodowany temat zajęć: Naleśniki.
- Następnie wybierz obrazek z kodem i umieść go w odpowiednim miejscu na macie. (Obrazki utworzyły pewien logiczny ciąg, przepis.)
- Odczytaj krok po kroku co należy przygotować i jakie wykonać czynności, aby upiec naleśniki.
- Zbuduj z kafelków ze strzałkami drogę, która poprowadzi nas od początku do końca zaplanowanych czynności.
- Wykonaj karty pracy: 1. Znajdź zakodowaną uśmiechem drogę przez labirynt. 2. Poćwicz kodowanie na macie, czyli znajdź kod rozrzuconych na macie elementów. 3. Znajdź liczby, które dają sumę 7.
Lubimy nasze zajęcia z kodowania.